انواع دیوار پوش ها در دکوراسیون

یکی از عواملی که می تواند به شکل عمده ای سبب تغییر در طراحی داخلی و جریان زیبایی و جذابیت در فضا گردد؛ تزئین و روح بخشیدن به دیوار های پوش های مختلف خانه به ویژه اتاق نشیمن به عنوان اصلی ترین قسمت خانه است. از زمان های دورتر نقاشی و بعد از آن کاغذ دیواری از راه حل های بسیاری کاربردی برای زدودن سادگی دیوارها به حساب می آید. اما در حال حاضر دیوار پوش ها توانستند انقلاب بزرگی در تغییر ظاهری دیوارها ایجاد کنند. که در طرح ها و انواع متعددی وابسته به سبکی داخلی قابل اجراست.

انواع دیوار پوش ها در دکوراسیون

انواع دیوار پوش ها در دکوراسیون

دیوار پوش ها از لحاظ طرح، رنگ بندی و جنسیت در انواع متعددی قرار می گیرند که هرکدام بنا به سلیقه شخصی شما و متناسب با روحیاتتان و البته هماهنگی با طراحی داخلی منزلتان انتخاب می گردند.

  • دیوار پوش های سه بعدی

این نوع از محبوبترین نوع دیوار پوش ها به حساب چرا که موفق به ایجاد تصاویری شگفت انگیز و نزدیک به واقعیت خواهد شد. بعید است که نتواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

  • دیوار پوش سنگی

دیوار پوش های سنگی عموما جهت تزیین نقاط کانونی  دکوراسیون همچون دیوار پشت تلویزیون، شومینه و یا قسمتی از دیوار نشیمن و … بکار می روند و ظاهر ئیژه ای به فضای داخلی می بخشند.

  • دیوار پوش های آلومینیومی

قطعات کوچک آلومینیوم کامپوزیت با طرح و رنگ های متنوع، تک رنگ یا ترکیبی و طرح دار در کنار هم قرار می گیرند و به هر قسمتی از فضا حال و هوایی تازه ای را می بخشد.

  • دیوار پوش چرمی

این دیوار پوش ها به سبب فرم و نوع متریال سازنده به عنوان عایق حرارت، صدا، سپر آتش و جاذب صدا استفاده می گردد و زمینه وسیع تری از لحاظ نوع کاربرد نسب به سایرین دارد.

  • دیوار پوش چوبی

تخته ها در قالبی پهن یا باریک با طیف های رنگ روشن، تیره خاکستری و… که به شکل افقی یا عمودی با اندازه های متعدد روی دیوار کنار هم نصب و هنری فوق العاده رقم خواهد زد.

  • دیوار پوش شیشه ای

آینه ها و شیشه ها همیشه حال و هوایی متفاوتی را به فضا می بخشند. دیوار پوش های شیشه ای با قطعات کوچک و در رنگ های مختلف می توانند همان تصویری را ایجاد کنند که از ذهن هر فرد صاحب ذوق و خلاقی می گذرد.

مطالب مرتبط