سبک ترانزیشنال چیست؟

همیشه قرار نیست زیبایی طراحی داخلی و نوع چیدمان فقط وابسته به یک هماهنگی و تناسب غالب صورت پذیرد. گاهی تضاد نیز می تواند زیبایی وصف ناپذیرتری را رقم بزند. مخصوصا در حال حاضر و دنیای امروز؛ لحاظ نمودن هماهنگی در میان وسایل شکل کمرنگ تری را به خود گرفته است. اما نمیتوان بی گدار به آب زد و چیدمان را بنا بر سلایق شخصی و در یک قالب متضاد ناخوشایند رقم زد. زیرا حتی چیدمان متضاد؛ با اصول و قوانینی خاصی همراه است. در دکوراسیون انتقالی یا سبک ترانزیشنال که این روزها محبوبیت بسیاری یافته است؛ نیز تضاد سبک سنتی و مدرن غالب می باشد.

 

 

سبک ترانزیشنال چیست؟

منظور از سبک ترانزیشنال تلفیقی از سبک سنتی و مدرن است. که اثاثیه با رعایت قوانین این دو سبک در کنار یکدیگر چیدمان می گردند و سبکی جدید را رقم می زنند. زمانی که از سبک انتقالی سخن به میان می آید برخی می پندارند که تضاد موجود در میان سبک سنتی و مدرن نمی تواند تحت هیچ شرایطی رفع شود یا اینکه تصویر خوشایند و قابل قبولی را ایجاد نماید.

اما کافیست نمونه هایی از سبک ترانزیشنال را مشاهده نمایید تا متوجه شوید نمی توانید از زیبایی و خاص بودن این سبک چشم بپوشانید.

 

 

سبک ترانزیشنال چیست؟

 

ویژگی های سبک دکوراسیون ترانزیشنال

  • برای اجرای این سبک طراح تمام تلاش خود را بکار می گیرد که میان چیدمان عناصر سنتی و مدرن تناسب ایجاد نماید. برای ایجاد این تناسب توجه به برخی فاکتور ها؛ بسیار حائز اهمیت محسوب می شوند که عبارتند از:
  • استفاده از پرده های کلاسیک و چیندار
  • انتخاب دکوری های ساده و بدور از زرق و برق ( برای مثال قاب هایی ساده با عکس های سیاه، سفید)
  • استفاده از رنگ های خنثی و رنگ های مات همچون بژ، قهوه ای روشن، سفید مایل به خاکستری، سفید عاجی، کرم، خاکی، وانیلی و خاکستری مایل به قهوه ای
  • انتخاب مبلمان هایی با طراحی خطوط منحنی و صاف که راحتی در آن حرف اول را بزند، اگر سردرگم شدید می توانید از سبک راحتی و کلاسیک در کنار هم استفاده کنید.

مطالب مرتبط