ماس وال چیست؟

در دنیای امروز طراحی داخلی روند متفاوت و متنوع را در پیش گرفته است. به صورتی که به راحتی می توان رضایت هر فردی را با گزینه های پیشنهادی پیش رویش در هر حیطه ای جلب نمود. شاید در گذشته دیوار ها تنها به واسطه رنگ و در حالت مدرن تر به واسطه کاغذ دیواری؛ ظاهری دلنشین را به خود می گرفتند اما در حال حاضر به قدری این تنوع در ایجاد یک تصویر زیبا بر روی دیوار های وسعت یافته است که گیاهان نیز نقش ویژه ای را ایفا می کنند. حتما واژه ماس وال به گوشتان خورده است… یا از مشاهده آن در هر فضایی به حیرت آمده اید.

 

 

ماس وال چیست؟

ماس وال از جدیدترین دیوارهای سبز بشمار می آید که به واسطه خزه های خودرو پوشاند شده است. این خزه های در آب و هوای مرطوب رشد بهتری خواهد داشد و شرایط نگهداری ویژه تری را نسبت به سایر گونه ها دارا است.

این خزه های در ۴ گروه تقسیم بندی می گردند که وابسته به ویژگی هایی چون میزان قیمت، رنگ، فراوانی و قابلیت تکثیر انتخاب و برای ساخت دیوار خزه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

ماس وال چیست؟

شرایط نگهداری از ماس وال

نگهداری از دیوار های خزه ای یا ماس وال پروسه نگهداری بسیار آسان تری را نسبت به دیوار سبزهای نمدی و مدولار طی خواهد کرد. زیرا نیازهای محیطی اندک تری را به خود اختصاص داده اند که در صورت تثبیت کامل به صفر خواهد رسید. نیاز نیست برای آبیاری ماس وال خودتان را به زحمت بیندازید چرا که این خزه ها در شرایط رطوبتی ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد خوبی خواهد شد اما توجه نمایید این رطوبت به بالای ۷۰ درصد نرسد چرا که آسیب جدی به گیاهان وارد خواهد کرد.

از لحاظ تابش نور به گیاه باید بگوییم خزه ها زیاده خواه نیستند و با ۲ تا ۳ ساعت نور گرفتن در روز به طور کامل نیازشان کاملا برطرف می گردد.

مطالب مرتبط