مبل یا مبلمان چیست؟

برای اولین بار مبلمان ها در قالب یک چهار پایه و بدون تکیه گاه برای نشیمن به روی کار آمدند‌. اما به مرور زمان  و با ورود به هر کشوری؛ روند متفاوت و با پیشرفت بیشتری را در پیش گرفت تا اینکه از قرن ۱۵ میلادی به شکل جدی تری گسترش خود را آغاز و در قرن ۱۸ میلادی حجیم و پرزینت تر پا به میدان گذاشتند این مبلمان ها به واسطه چوب هایی قطور و خشک و به واسطه کنده کاری هایی به دور از ظرافت و در قالبی کلی تزئین می شدند. البته سنگ ها و فلزات قیمتی نیز نقش پر رنگی را در تزئین مبلمان ها عهده دار بودند. با این تفاسیر که هیچ خبری از دخالت ماشین ها در این رویه دست انسان تمام ریزه کاریها را نیز به نتیجه می رساند.

 

 

مبل یا مبلمان‌چیست؟

مبلمان ها همان چهار پایه های قدیمی با چارچوب یا اسکلت چوبی هستند که روکش پارچه ای پوشانده شده اند و  در قالب کلی و وابسته بر نوع کارآیی در دو گروه مبلمان منازل و اداری تقسیم بندی شدند.مبل یا مبلمان‌چیست؟

مبلمان منزل

مبلمان های منزل بنا بر نوع انتظار ما از شکل ظاهری و نوع کارکردشان به ۳ گروه تقسیم بندی می شوند که هر کدام بر اساس نوع متریال بکار گرفته شده، میزان راحتی و شکل و شمایلی متفاوت؛ دارای ویژگی های منحصر بفرد خود می باشند و عبارتند از :

  • مبل کلاسیک
  • مبل راحتی
  • مبل استیل یا سلطنتی

البته لازم بذکر است هر کدام از این سبک ها دارای زیر مجموعه ای از مدل های متعدد می باشند که انتخاب هر یک از آن ها وابسته به ذوق و سلیقه شما و تناسب آن با محیط می باشد‌.

 

مبلمان اداری

مبلمان های اداری به طور کلی در دو دسته راحتی و کلاسیک قرار می گیرند و عموما به سمت و سوی رنگ های خنثی و طیف های تیره خواهند رفت. البته به شکلی تخصصی تر به معرفی مبلمان اداری بپردازیم به همه میز و صندلی اداری , پارتیشن , میز کنفرانس , میز مدیریت , میز کارمندی، منشی، کنفرانس و پذیرایی , فایل اداری و کتابخانه اشاره نموده ایم.

مطالب مرتبط