انواع مختلف مبل

همانطور که در دنیای امروز عدم وجود تلفن همراه در زندگی هر کدام از ما غیر قابل درک است؛ حضور مبلمان ها در منازل ضروری تلقی می گردد. به گونه ای که به جزئی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی خانه ها و حتی محل کارمان تبدیل شده است. همه ما از لحاظ روحیات و بسته به سلایقی که نسبت به خرید وسایل خانه دارا هستیم. طراحی داخلی متفاوتی را در فضای مد نظرمان  اجرا خواهیم کرد. در این روند مبلمان ها که مرکزیت طراحی داخلی یعنی مهمترین بخش چیدمان را عهده دار هستند؛ از لحاظ کارآیی و شکل ظاهری در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. در ادامه به با انواع مختلف مبلمان آشنا خواهیم شد.

 

 

انواع مختلف مبل

مبلمان ها را از لحاظ شکل ظاهری، نوع کارآیی، نوع متریال مصرفی و حتی میزان راحتی که به هنگام نشیمن دارا هستند را در ۳ سبک تقسیم بندی می کنیم:

 

انواع مختلف مبل

 

  • مبل استیل یا سلطنتی:

 

 

مبلمان های سلطنتی که با نام استیل نیز شناخته می شوند به دلیل ظاهر فاخر و شاهانشان از محبوبترین سبک های مبلمان در میان خانواده های ایرانی بشمار می آیند. از ویژگی های شاخص مبلمان های استیل می توانیم به منبت کاری های ظریفی که پایه، دسته و تاج مبل را پوشانده، اشاره نماییم. البته مبلمان های استیل به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند، مناسب منازلی با متراژ پایین به حساب نمی آیند.مبل استیل یا سلطنتی:

  • مبل کلاسیک:

 

مبلمان های کلاسیک را می توان از ظریف ترین نوع مبلمان در میان سایر سبک ها تلقی نمود. که با شنیدن نامش گمان به اجرای طراحی قدیمی در آن می بریم در صورتی که بر خلاف این تصور د عین به روز بودن، ریشه در هنر های اصیل دارد. مبلمان کلاسیک با شکوه و جلال مخصوصی که دارد از مبلمان های محبوب بسیاری از جوامع به ویژه ایرانی ها بشمار می رود. در سبک کلاسیک نیز شاهد منبت کاری های ظریف خواهیم بود.

  • مبل راحتی:

همانطور که از نامش بر می آید؛ راحتی به هنگام نشیمن در این سبک از خصیصه های اصلی آن بشمار می رود به همین سبب در چیدمان اکثر خانه ها به چشم می خورند.

این سبک به سبب راحتی که با خود به همراه دارد نسبت به سایر سبک ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین سبب کیفیت بالا در نوع متریال مصرفی آن چون چوب، پارچه و به خصوص اسفنج بسیار حائز اهمیت است.مبل راحتی:

مطالب مرتبط