خانه ای با دکوراسیون سلطنتی – بخش دوم

خانه ای با دکوراسیون سلطنتی – بخش دوم

خانه ای با دکوراسیون سلطنتی

خانه ای با دکوراسیون سلطنتی - بخش دوم7. پرده در پذیرایی سبک سلطنتی

  • نوع پرده: برای فضایی با دکوراسیون سلطنتی پرده‌های والان دار، می‌تواند جلوه سلطنتی و لوکسی به فضای داخلی شما ببخشد. پس توجه داشته باشید که برای داشتن یک اتاق‌نشیمن مجلل و سلطنتی، پرده‌های والان‌دار گزینه خوبی محسوب می‌شوند.
  • جنس پارچه: برای انتخاب پرده‌های متناسب با سبک سلطنتی، جنس پارچه اهمیت زیادی دارد، پارچه‌های مخمل و یا ساتن‌های براق به‌خوبی می‌توانند جلوه لوکسی به‌فضای داخلی خانه شما بدهند. ترکیب این پارچه‌ها با پارچه‌های حریر به تعادل فضایی شما کمک زیادی می‌کند. در انتخاب رنگ پرده هم دقت کنید، ترکیب رنگ آبی فیروزه‌ای و قهوه‌ای از آن دسته ترکیب‌های جذابی است که جلوه لوکسی به فضای شما می‌بخشد.
  • طرح پارچه: به سادگی می‌توانید پارچه‌های طرح‌دار با این ترکیب رنگ جذاب را برای پرده‌ی فضای داخلی خود انتخاب کنید. رنگ زرشکی هم مناسب برای پرده‌های سلطنتی است و برای لوکس‌پسندان که دوست دارند انرژی بیشتری در فضای داخلی در جریان باشد، انتخاب مناسبی است.
  • چوب پرده و یراق‌آلات: استفاده از چوب پرده و یراق‌آلات و اکسسوری‌های پرده هم نقش موثری در ایجاد جلوه سلطنتی در دکوراسیون شما دارد و به‌سادگی می‌توانید با اضافه‌کردن این جزییات کوچک، دکوراسیون خود را تغییر دهید و سبک دکوراسیون سلطنتی و اشرافی نزدیک شوید.

8. نورپردازی اتاق پذیرایی در سبک سلطنتی

از مهمترین مواردی که در دکوراسیون سلطنتی منزل خود نباید از آن غافل شوید، نورپردازی است. یکی از مهمترین مشخصه خانه‌های سلطنتی، استفاده از نور زیاد در فضای محیط است. شما می‌توانید برای این کار از از چراغ‌های آویزان با لوسترهای لوکس استفاده نمایید. استفاده از لوسترهای لوکس در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب، جلال و شکوه خانه‌های اربابی و کاخ‌ها را به‌یاد شما می‌آورد.

امروزه از چراغ‌های خطی در دکوراسیون سلطنتی بسیار استفاده می‌شود. قطعا هر وسیله‌ای که در دکوراسیون سلطنتی چیده شود، با نورپردازی مناسب زیبایی بیشتری را به نمایش می‌گذارد. توجه داشته باشید که جدا از نورپردازی با استفاده از لامپ‌های گوناگون می‌توانید از نورپردازی‌های طبیعی با استفاده از پنجره‌های بزرگ و … استفاده کنید.

9. دکوراسیون آشپزخانه به سبک سلطنتی

در طراحی‌های آشپزخانه سلطنتی، محدودیت فضا خیلی معنا ندارد. پس اگر به فکر طراحی لاکچری و سلطنتی  آشپزخانه هستید، حتماً یک فضای بزرگ را برای آشپزخانه درنظر بگیرید. اصل چیدمان‌ها و طراحی‌های سلطنتی استفاده از وسایل و اشیا زینتی هست.

دکوراسیون سلطنتی آشپزخانه نیز نیاز به طراحی خاص خود دارد. توصیه ما به شما این است که در چیدمان داخلی آشپزخانه خود سعی کنید، از مدل کابینت‌هایی استفاده کنید که جلوه بیشتری به فضای محیط شما ببخشد.

  • نصب کابینت‌های هایگلاس و مدل‌های لوکس دیگر در سبک سلطنتی بسیار کاربرد دارد. برای مجلل شدن فضای آشپزخانه، می‌توانید از کابینت‌های چوبی هم استفاده کنید. کابینت‌های چوبی گران‌قیمت هستند اما استایل بسیار رسمی و سلطنتی دارند.
  • استفاده از رنگ‌های روشن و نورپردازی مناسب برای مجلل شدن فضای آشپزخانه بسیار کاربرد دارد. ترکیب رنگ سفید و طلایی برای کابینت فضا را سلطنتی و مجلل نشان می‌دهد.
  • در زیر کابینت یا بالای آن نیز می‌توانید از نورپردازی‌های مخفی استفاده کنید.
  • در دکوراسیون آشپزخانه‌های سلطنتی از ازدحام وسایل پرهیز کنید و تمامی عناصر آشپزخانه را به‌صورت همگون و ست انتخاب کنید. مثل ست‌بودن کاشی‌های آشپزخانه با سنگ اپن.
  • کف پارکت یا طرح پارکت در مجلل و سبک سلطنتی آشپزخانه نقش مهمی دارد.
  • برای طراحی آشپزخانه به سبک سلطنتی، توجه به جزئیات در وسایل آشپزخانه، مثل هود و طراحی آن مهم است.

مطالب مرتبط