خانه ای با دکوراسیون سلطنتی – بخش سوم

خانه ای با دکوراسیون سلطنتی – بخش سوم

خانه ای با دکوراسیون سلطنتی

خانه ای با دکوراسیون سلطنتی - بخش سوم10. اتاق ناهارخوری به سبک سلطنتی

میز ناهارخوری سلطنتی مانند میز ناهارخوری مدرن در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. میز ناهارخوری سلطنتی طراحی لوکس و پر زرق‌وبرقی دارد و علاوه‌بر جلوه‌ خاص و زیبایی که دارد، به‌همان اندازه راحت بوده و افراد می‌توانند ساعت‌ها روی این میز ناهارخوری‌ راحت بنشینند.

میز ناهارخوری در دکوراسیون سلطنتی در سه سبک می‌توان استفاده کرد:

  • میز ناهارخوری سلطنتی کلاسیک: میزهای ناهارخوری سلطنتی کلاسیک که از جمله اولین مدل‌های ناهارخوری سلطنتی هستند و از گذشته تا هم ‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از غذاخوری‌ها دارای چوب‌های کنده‌کاری شده هستند که روی پارچه‌هایشان نیز طرح‌هایی زیبایی وجود دارد.
  • میز غذاخوری سلطنتی مدرن: این نوع از میزهای غذاخوری سلطنتی همانطور که مشخص است، مدرن‌تر از مدل کلاسیک هستند .در این نوع از میزهای غذاخوری‌ از منبت‌کاری‌های کمتری استفاده شده و فقط در قسمت تاج صندلی‌ها کمی نقش و نگار دیده می‌شود.
  • میز ناهارخوری سلطنتی مدل ویکتوریا: مدل ویکتوریا جزء میزهای ناهارخوری سلطنتی و تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است. از طرفی این نوع از میزهای ناهارخوری‌ به‌سبب وزن سبک و رنگ‌های زیبا، معروف هستند و طرفداران زیادی نیز دارند. از مدل ویکتوریا در کشورهای غربی بیشتر استفاده می‌شود و محبوبیت زیادی در آن کشورها دارند. اما امروزه به‌دلیل زیبایی و سبک متفاوتی که دارند، در تمامی کشورها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

میزهای ناهارخوری سلطنتی به‌دلیل این‌که بیشتر از چوب ساخته می‌شود، جنس چوب در آ‌ن‌ها دارای اهمیت زیادی است. این نوع از میزها باید از چوب‌هایی با کیفیت و مرغوب ساخته شوند، تا بتوانند طول عمر مفید زیادی داشته باشند.

بدیهی است که اگر سبک دکوراسیون سلطنتی را انتخاب کرده‌اید از لوسترهای پرنور با آویزهای کریستال استفاده کنید. این لوسترها دارای ظاهری تجملاتی و لوکس هستند. طرح‌های این لوستر به دکوراسیون منزل نمای خاص و بی‌نظیری را می‌بخشند. این سبک لوستر بر پایه شیشه و بلور ساخته می‌شود و با استفاده از کریستال‌های تراشکاری شده، نور لامپ‌ها را چندین برابر می‌کنند.

تلالو نور در برخورد با کریستال‌ها صحنه‌ای چشم‌نواز را پدید می‌آورد. در خانه‌هایی با نور طبیعی کمتر، این لوستر به‌عنوان منشاء نور خیره‌کننده عمل می‌کند. برای لوستر آشپزخانه از مدل‌هایی انتخاب کنید که شاخه‌ها و لامپ‌های کمتری داشته باشد و از لوسترهایی با شاخه‌های زیاد در فضاهای خانوادگی و مهمانی مثل بالای میز غذاخوری استفاده کنید.

11. اکسسوری‌ها و تزئینات سلطنتی

اگر قصد دارید برای خانه‌ای با سبک دکوراسیون سلطنتی وسیله تزئینی خریداری کنید، از میان متریال‌هایی که در ادامه پیشنهاد می‌شود، انتخاب کنید.

  • به‌عنوان مثال چرم یکی از نمادهای اصلی سبک سلطنتی است که معمولاً در طراحی این نوع دکوراسیون زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از چرم در دکوراسیون مجلل، ظاهر لوکس و جذابی است که به‌فضا می‌بخشد. کوسن‌های حجیم با ابعاد و انداز‌ه‌های بزرگ که لبه‌های آن‌ها کارشده، برای این چیدمان بسیار مناسب است.
  • چوب؛ مناسب‌ترین متریال است که در دکوراسیون سلطنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ایران چوب راش، گردو و گیلاس از جمله چوب‌هایی هستند که در تولید تاج و دسته مبلمان سلطنتی استفاده شده و معرق‌کاری و منبت‌کاری روی آن‌ها قابل انجام است.

مطالب مرتبط