روانشناسی رنگ ها در مبلمان – رنگ خاکستری و مشکی و زرد

روانشناسی رنگ ها در مبلمان – رنگ خاکستری و مشکی و زرد

روانشناسی رنگ ها در مبلمان

روانشناسی رنگ ها در مبلمان - رنگ خاکستری و مشکی و زردروانشناسی رنگ ها

در علوم روانشناسی رنگ‌ها از اهمیت بسزای برخوردارند زیرا که هر رنگی معنی و مفهوم خاص به خود را داشته و رابطه مستقیمی با شرایط و حالات رفتاری هر فرد دارد. رنگ یک وسیله ارتباطی قدرتمند بوده و می‌تواند تاثیر زیادی بر روی خلق و خو، رفتار و احساسات ایجاد کند. برخی از رنگ‌ها به قدری قدرتمند هستند که می‌توانند با افزایش فشار خون و متابولیسم بدن، خستگی و کسلی فرد را رفع کنند و یا برخی از آن‌ها می‌توانند در شرایط دشوار و حساس زندگیتان به شما آرامش بخشند.

روانشناسی رنگ مبلمان

رنگ‌ها به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند جذابترین بخش دکوراسیون منزل می‌باشند. همانطور که گفتیم اغلب افراد بیشتر وقتشان را در خانه سپری می‌کنند به همین دلیل دکوراسیون منزل و نحوه چیدمان و رنگ آن‌ها اهمیت ویژه ای دارد. در بین دکوراسیون منزل وسیله‌ای که کاربرد زیادی داشته و بیشتر در معرض دید قرار دارد، مبلمان می باشند. اینکه رنگ مبل‌های شما چه رنگی بوده و یا ترکیبی از کدام رنگ‌ها باشد می‌تواند به مشکل و معضلی مهم تبدیل شود اما با شناخت رنگ‌ها و تاثیر آن در روحیه و رفتار، می‌توانید به راحتی رنگ مبل‌ های خود را انتخاب کنید.

3-رنگ خاکستری

فضای داخلی خاکستری رنگ به زیبایی و ظرافت جلوه خاصی می دهد بدون اینکه بسیار محافظه کارانه باشد. اثر رنگ خاکستری به سایه رنگی که استفاده می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر خاکستری دارای طیف رنگ زرد باشد ممکن است دچار افسردگی شوید، اما سایه ای زیبا از خاکستری ، در ترکیب با رنگ سفید نه چندان روشن، می تواند ظاهری تمیز و با طراوت ایجاد کند.

این نکته را هم در نظر بگیرید به کار گیری بیش از حد رنگ سفید در فضای منزلتان باعث می شود محیط منزلتان به یک محیط خسته کننده تبدیل شود.

 

4-رنگ مشکی

در صورتی که از رنگ مشکی به درستی اسفاده کنید می توانید برای ایجاد یک جنبه زیبا و جسورانه برای خانه خود از اثرات روانشناختی رنگ مشکی استفاده کنید. رنگ مشکی حس و حالی زیبا به طراحی داخلی می بخشد.

 

 

5-رنگ زرد

از جلوه های رنگ زرد استفاده کنید تا هوای روشن و خوش بینانه ای برای خانه خود ایجاد کنید. رنگ زرد کمرنگ که روی دیوارها یا سقف اعمال می شود، می تواند کمی آفتاب را در خانه شما به ارمغان آورد، به عنوان مثال، زرد بودن برای نمای ایستایی المان ها بسیار عالی است. می توانید از مقادیر کمتری از لوازم جانبی زرد، گل یا عکس استفاده کنید.

زرد در صدر رنگ های شاد قرار دارد. این رنگ، رنگ مثبت‌ اندیشی، نور و شفافیت، شادی و وضوح ذهنی است. استفاده از رنگ زرد باعث افزایش تفکر خلاق، واضح و خوش‌ بینانه می‌ شود. همچنین زرد در کم‌کردن افسردگی نیز نقش دارد.

 

رنگ زرد گرمای نور خورشید را می گیرد و باعث ایجاد مثبت می شود. این یک گزینه عالی برای آشپزخانه ها، اتاق های ناهار خوری و حمام ها است، جایی که انرژی بخش و پذیرای افراد است. سایه های طلایی را بچسبانید و با استفاده از آن گوشه های تاریک خانه خود را روشن کنید تا احساس نور و فضای بیشتری ایجاد کنید.

 

مطالب مرتبط