روانشناسی رنگ ها در مبلمان – رنگ قرمز و صورتی و بنفش

روانشناسی رنگ ها در مبلمان – رنگ قرمز و صورتی و بنفش

روانشناسی رنگ ها در مبلمان

روانشناسی رنگ ها در مبلمان - رنگ قرمز و صورتی و بنفش6-رنگ قرمز

از رنگ قرمز استفاده کنید تا جنبه ای طنین انداز و شاداب برای اتاق خود داشته باشید. رنگ قرمز، می تواند ضربان قلب و خون را افزایش دهد اما با سایه ای گرم تر می توانید احساس خوبی داشته باشید. اتاقی با رنگ قرمز بسیار می تواند سطح شور و شوق را بالا ببرد.مانند نارنجی، قرمز به افزایش اشتها معروف است و از این رو در آشپزخانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در بخش روانشناسی رنگ، شدیدترین رنگ، قرمز، سطح انرژی اتاق را افزایش می دهد و آدرنالین را پمپاژ می کند. قرمز ارتباط مستقیمی با انرژی و توان زیاد دارد. قرمز سیگنال‌های شجاعت، جاه طلبی و قدرت را به مغز ما می‌فرستد.

همچنین رنگ تند و تیز آن باعث می‌شود هوشیاری و سرعت عمل تحریک شود؛ رنگ مبل  قرمز به افزایش اعتماد به نفس نیز کمک نموده و همچنین بعنوان محرک اشتها عمل می‌کند، بنابراین رنگ مناسبی برای آشپزخانه محسوب نمی‌شود؛ در صورتی که افرادی به رنگ قرمز حساسیت داشته باشند، ممکن است در آنها سیگنال خشم و عصبانیت تحریک شود.

جاه طلبی، عمل و قدرت اراده همه خصوصیاتی هستند که به این رنگ نسبت داده می شوند، به همین دلیل رنگ قرمز گزینه مناسبی برای دفاتر خانه و فضاهای خلاق است. در اتاق نشیمن یا ناهار خوری، رنگ قرمز مردم را به هم نزدیک می کند و مکالمه را تحریک می کند. در یک سالن ورودی، باعث ایجاد اولین احساس قوی و صمیمانه می شود.

7-رنگ صورتی

برای ایجاد فضایی تازه و زیبا در خانه می توانید از رنگ صورتی استفاده کنید. در اکثر کشورها، رنگ صورتی رنگ به عنوان یک رنگ زنانه دیده می شود. به طور کلی، در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، اثرات روانی رنگ صورتی آرام بخش و دلنشین است.

8-رنگ بنفش

از اثرات روانشناختی رنگ بنفش استفاده کنید تا خانه خود را به محیطی مجلل و گران قیمت تبدیل کنید اگر در آن از سایه مایل به آبی استفاده شود، می تواند بی سر و صدا و آرام باشد سایه های مایل به قرمز توجه بیشتری را به خود جلب می کند و بر اتاق مسلط می شود. رنگ بنفش از شهرت طولانی و سلطنتی برخوردار است.

بنفش با تحریک منطقه حل مسأله در مغز، به بهبود تفکر کمک می‌کند و باعث افزایش خلاقیت، شهود و توانایی‌های هنری می شود. استفاده بیش از حد از رنگ بنفش ممکن است باعث ایجاد حس ناامنی شود.

بنفش با طیف وسیعی از احساسات مثبت از عمق و خلاقیت تا خیال و اَشرافیت همراه است. این یک جذابیت سلطنتی و تجملاتی را نشان می دهد. از آن در اتاق خواب و راهرو خود استفاده کنید. بنفش رنگ تاثیرگذاری است.

مطالب مرتبط