روانشناسی رنگ ها در مبلمان – رنگ آبی و سبز

روانشناسی رنگ ها در مبلمان – رنگ آبی و سبز

روانشناسی رنگ ها در مبلمان

روانشناسی رنگ ها در مبلمان - رنگ آبی و سبز9-رنگ آبی

با رنگ آبی می توانید ظاهری خنک و شفاف ایجاد کنید. در طراحی داخلی می توانید از آبی استفاده کنید تا فضای کار ایجاد شود. رنگ آبی باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می شود. از آن برای طراحی فضای داخلی برای بزرگ کردن اتاق توسط سایه ای بسیار کم رنگ آبی استفاده می شود. برای خنک کردن یک اتاق با خورشید و گرمای زیاد می توانید از رنگ آبی استفاده کنید. در صورت استفاده در آشپزخانه، رنگ، مبلمان یا ظروف، به رنگ آبی اشتها را کاهش می دهد و می توانید وزن خود را کاهش دهید.

آبی آرامش و استراحت را به ارمغان می‌آورد؛ این رنگ در حالت کلی، رنگ بسیار محبوبی شناخته می‌شود. آبی بر روی بی‌خوابی تاثیر مثبت دارد و با القای حس ریلکسی و آرامش می‌تواند خواب راحتی را به ارمغان بیاورد.

با استفاده از رنگ آبی می توان بیش‌فعالی در کودکان را به حالت تعادل نزدیک‌تر نمود. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه، می تواند باعث بی‌اشتهایی و کم‌غذایی شود. اعتقاد بر این است که رنگ آبی یکی از قوی ترین طیف ها در روانشناسی رنگ، فشار خون و تنفس کُند و ضربان قلب را کاهش می دهد.

رنگ های عمیق و جسورانه در ایجاد احساس اعتماد به نفس موثر هستند و با ویژگی هایی مانند وفاداری، اعتماد، صلح و موفقیت ارتباط دارند. این رنگ آرامش بخش و آرام قلمداد می شود، اغلب برای اتاق خواب ها و حمام هایی توصیه می شود که می خواهید به واسطه آنها محیطی آرام بخش ایجاد کنید.

10-رنگ سبز

برای ایجاد فضایی آرام و آرامش بخش در خانه از اثرات روانشناختی رنگ سبز استفاده کنید. اثرات روانشناختی رنگ سبز مانند رنگ آبی است، رنگ سبز چشم نواز و بسیار آرامش بخش است و در طبیعت به فراوانی از این رنگ استفاده می شود. بهترین راه برای استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی، ترکیب چندین رنگ یا همان ترکیب سبز با رنگهای دیگر است.

سبز رنگ آرامش‌بخش و طبیعت است؛ سبز به معنای تعادل، استراحت و صلح و تاثیرات آرام‌بخشی و کاهش استرس آن به وضوح قابل دیدن است. یکی از بهترین راه‌ها برای اضافه کردن رنگ سبز به خانه، استفاده از گیاهان سرسبز در منزل است.

ترکیب کیفیت تقویت کنندگی رنگ آبی و خوش بینی رنگ زرد، سبز تقریباً برای هر اتاق در خانه مناسب است. این افکار: تعادل، رشد و ترمیم را در روانشناسی رنگ تحریک می کند. این رنگ بلافاصله دنیای طبیعی را به ذهن متبادر می کند، و رها سازی ذهن را تشویق می کند اما گرمای کافی برای ارتقای راحتی و کنار هم جمع شدن را دارد.

نکات مفید در انتخاب رنگ مبلمان

مبلمان از وسایل کاربردی و مهم خانه به حساب می آید و رنگ آن‌ها نیز از ویژگی‌های مهم و اصلی مبل‌ها به شمار می‌رود. لاکن باید در انتخاب رنگ آن‌ها توجه و دقت کافی داشته باشید. برخی از نکات مهم در انتخاب رنگ مبل عبارتند از:

  • تلاش کنید رنگ‌های مکمل را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید.اولویت اول در انتخاب رنگ مبلمان، علاقه‌ی شما است، پس بیشتر روی رنگی که با آن علاقه دارید توجه کنید.
  • دقت داشته باشید که برخی از رنگ‌ها مناسب فضای اداری هستند و برخی نیز مناسب فضای منزل هستند پس در انتخاب رنگ آن‌ها دقت کنید.
  • سعی کنید که رنگ مبلمان خود را با وسیله‌های دیگر خانه مانند فرش، پرده و … ست کرده و تناسب رنگی مناسبی را بین آن‌ها ایجاد کنید.

مطالب مرتبط