با سبک دکوراسیون بیوفیلیک، طبیعت را به خانه بیاورید! – بخش دوم

با سبک دکوراسیون بیوفیلیک، طبیعت را به خانه بیاورید! – بخش دوم

با سبک دکوراسیون بیوفیلیک، طبیعت را به خانه بیاورید! – بخش دوم

با سبک دکوراسیون بیوفیلیک، طبیعت را به خانه بیاورید! - بخش دومدکوراسیون اتاق‌های خانه با سبک بیوفیلیک

حمام

حمام فضایی است که می توان در آن مراقبه و تمرکز کرد و به آرامش رسید. بنابراین هرچه در حمام به طبیعت نزدیک‌تر باشید، آرامش بیشتری احساس می‌کنید. استفاده از طراحی بیوفیلک در حمام کار چندان دشواری نیست و مواردی وجود دارد که می‌توانید خودتان انجام دهید.

برای این منظور نصب شیرهای کم جریان، تکنولوژی استفاده مجدد از آب و استفاده از آب باران می‌تواند در صرفه‌جویی در مصرف آب کمک کند. استفاده از حصیرهای حمام ساخته شده از سنگریزه یا خزه واقعی، حوله‌های ساخته شده از پنبه ارگانیک یا بامبو و قرار دادن گیاهانی که گرما و رطوبت را دوست دارند و روشن کردن شمع، فضا را کاملا دگرگون می‌کند و استرس و اضطراب زندگی شهری را از بین می‌برند.

اتاق نشیمن

ساده‌ترین راه برای ایجاد ارتباط قوی با طبیعت، داشتن دید خوب از فضای بیرون است. پرده ‌برای حفظ حریم خصوصی لازم است، اما سعی کنید آن‌ها را در طول روز باز نگه دارید تا بتوانید آسمان آبی و سبزی طبیعت را ببینید. با باز کردن پنجره‌ها به آفتاب اجازه ورود بدهید و همچنین می‌توانید نسیم ملایمی احساس کنید که شما را بیدار کرده و به شما انرژی می‌دهد.

همچنین قرار دادن گیاهان و گلدان‌های مختلف، یک روش عالی برای زیباتر نشان دادن و تصفیه هوای اتاق هستند. از عکس‌ها، تابلوها و کاغذ دیواری‌هایی که نقش‌های طبیعی روی آن‌ها قرار دارد و نشان دهنده ارتباط نمادین با طبیعت هستند، در اتاق نشیمن غافل نشوید.

 اتاق خواب

هر فضا و گوشه‌ای از اتاق خواب را می‌توان با گل و گیاه مزین کرد و لذت برد. علاوه بر این می‌توانید ملحفه‌هایی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی مانند ابریشم، پنبه یا بامبو ساخته شده باشند و از فرش یا قالیچه‌های ساخته شده از پشم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای کمک به آرامش بیشتر و خواب سریع‌تر، صداهای آرامش‌بخش در اتاق پخش کنید. مثلا صداهای آب روان یا امواج اقیانوس. اضافه کردن عناصر طراحی بیوفیلیک در اتاق کودکان نیز، باعث افزایش خلاقیت و بالا رفتن سطح یادگیری آن‌ها می‌شود.

آشپزخانه

آشپزخانه فضایی است که ساعات زیادی از روز را در آن می‌گذرانید. عناصر زیادی از سبک بیوفیلیک را می‌توان در طراحی آشپزخانه جای داد. مثلا استفاده از کابینت‌ها و قفسه‌های چوبی، به کار بردن متریال طبیعی در تجهیزات و وسایل آشپزخانه، تعبیه یک پنجره بزرگ در آشپزخانه، قرار دادن گل و گلدان در هر جایی از آشپزخانه از جمله در و دیوار و سقف و روی پیشخوان.

سبک بیوفیلیک مناسب طبیعت‌دوستان!

برای آوردن این سبک به خانه، نیاز به هزینه زیادی نیست. می‌توان با وسایل و عناصر طبیعی و ارزان، فضایی بیوفیلیک در خانه ایجاد کرد و خانه را با طبیعت آشتی داد. به طور کلی هر چیزی که شما را یاد طبیعت و عناصر موجود در آن بیندازد، می‌تواند خانه شما را به سبک بیوفیلیک نزدیک کند، چه یک آبنمای کوچک باشد، چه یک گلخانه بزرگ در خانه. پس سخت نگیرید و در این دنیای پرهیایوی صنعتی، خانه خود را به محلی برای کسب آرامش تبدیل کنید.

مطالب مرتبط