ایده های تزیین سه کنج منزل

ایده های تزیین سه کنج منزل

ایده های تزیین سه کنج منزل

ایده های تزیین سه کنج منزلاغلب در دیزاین خانه در وهله اول توجه و اهمیت به بخش های مختلفی تقسیم می شود که در نهایت ممکن است سهم کنج های خالی نشود. این بی استفاده و دور از توجه ماندن می تواند ناشی از تصور کاربردی نبودن این فضا باشد. ولی با دعوت به همراهی در این مطلب و ایده هایی که از تزیین سه کنج منزل ارائه می دهیم می خواهیم نظر شما را در مورد این تصور تغییر دهیم. در واقع شما با بهره بردن از فضای خالی موجود می توانید صاحب محیطی جهت استراحت، خواندن کتاب بوده و حتی تکمیل زیبایی دیزاین خانه با استفاده از وسایل تزیینی و گلدان ها را به شکلی بهتر رقم بزنید.

ایده هایی زیبا و شیک از تزیین سه کنج منزل

در صورت تمایل به بهره بردن از گوشه های خالی و بدون استفاده یا به بیانی تزیین سه کنج منزل نیاز به صرف هزینه ی بالا و یا کاری سخت و مشقت بار نیست. بلکه شما عزیزان تنها با به کار بستن چند روش و وسایل ساده و دم دستی میتوانید در زمانی کوتاه به بازده خوبی از دیزاین این نقطه محروم از توجه خود برسید.

بهره بردن از شلف

جهت دیزاین اتاق نشیمن هیچ الزامی به کتابخانه و یا بوفه نیم باشد، کمی آزادتر و رها از قانون به سراغ این عمل بروید. تعدادی شلف ساده و قفسه های باز تهیه کنید با استفاده از آن نشیمن و حتی آشپزخانه و اتاق خواب را تزیین نمایید. این شلف ها می توانند مکانی کاربردی برای قرار دادن وسایل تزیینی، کتاب ها، گیاهان و … باشد که علاوه بر نظم بخشی می تواند جلوه ای زیبا و فوق العاده به محیط ببخشد.

-استفاده از گل

می توانید در یکی از گوشه ی خالی منزل، گلدان گل زیبا و بزرگی قرار دهید تا هم فضایی سرسبز و دلباز به محیط  داده و آب و هوای آن را بهبود ببخشید و هم گوشه ی خالی را به روشی ساده و کاربردی دیزاین نمایید.

ایده ی دیگر آویختن گل از سقف خانه است. اندازه و نوع گل بسته به سلیقه و فضای موجود می تواند متفاوت باشد.

-استفاده از آینه

ایده ی خلاقانه و جذاب دیگر استفاده از فضای خالی گوشه ی دیوارها با استفده از آینه های دارای قاب و قدی می باشد. آینه های دارای قاب که به خودی خود زیبا هستند و می توانند آن را به محیط نیز انتقال دهند. و اما آینه های قدی که علاوه بر بازتاب نور و زیبایی قابلیت کاربردی بودن برای مرتب کردن لباس و ظاهر قبل از بیرون رفتن از خانه را دارد.

-استفاده از آلات موسیقی

موسیقی هنری است که علاقه مندان آن بسیار هستند، در صورتی که شما نیز از جمله ی آنها محسوب می شوید می توانید با یک ایده ی خلاقانه می توانید فضایی رمانتیک و خاطره انگیز بسازید. یک روش اینکه تصاویر قدیمی دارای قاب را بر روی دیوار این قسمت قرار دهید، روش دیگر اینکه ضبط صوت و یا گرامافونی را بر روی سطح میزی گذاشته و چراغی را نیز برای جذابیت بیشتر در کنار آن بر روی میز جای دهید.

-استفاده از قفسه برای لباس و کفش

همانطور که در بالاتر گفتیم، می توانید از گوشه های خالی منزل با ایده های متفاوت می توانید فضایی کاربردی و یا فضایی تزیینی ایجاد کنید. در رابطه با جنبه ی کاربردی بودن می توانید قفسه ای را نصب نموده و رگال های لباس خود را در آن بیاویزید. همچنین می توانید کفش های خودتان را به روش های متنوع در آن بچینید و یا آویزان نمایید.

-نیمکتی برای مطالعه و تمدد اعصاب

گوشه های دیوار اغلب به دلیل جای گرفتن در میان ۲ دیوار موجب ایجاد احساس خوب آرامش و ایمنی در فرد می گردند. اگر این گوشه نزدیک پنجره باشد، انتقال این احساس نیز افزایش می یابد. با قرار دادن نیمکتی در ان قسمت می توانید فضایی مناسب برای استفاده از خاصیت به وجود بیاورید.

-دفتر کار خانگی

امروزه خانه ها کوچک و کوچکتر شده اند اما با این وجود تقسیم بندی محیط منزل بیشتر شده است. مثلا در حال حاضر دورکاری و اوردن محیط کار به منزل یکی از بخش های مهم در تقسیم بندی منزل محسوب می شود. با یک ایده ی خلاقانه در واقع می توانید از گوشه های خالی خانه که یکی از نقاط کور منزل به شمار می آیند استفاده کنید و هم اینکه با اشغال نکردن یک اتاق برای این منظور فضای زیادتری را در خانه ایجاد کنید.

-استفاده از کتاب و کوسن بدون قفسه

برای بهره بردن از گوشه های خالی یا به بیانی تزیین سه کنج منزل همیشه هم نیاز نیست از شلف و قفسه کمک بگیرید. گاهی باز هم با استفاده از خلاقیت و سلیقه کوسن هایی رنگارنگ و زیبا را در کنج دیوار قرار دهید و یا کتبی را بر روی یکدیگر روی سطح زمین بچینید.

مطالب مرتبط