10 دلیل استفاده از مبل های ال در چیدمان مدرن – بخش دوم

10 دلیل استفاده از مبل های ال در چیدمان مدرن – بخش دوم

10 دلیل استفاده از مبل های ال در چیدمان مدرن

10 دلیل استفاده از مبل های ال در چیدمان مدرن - بخش دوم۵) مبل ال برای لم دادن و خوابیدن بسیار مناسب است

با توجه به ساختار راحتی مبل مدل ال این مبل برای لم دادن و غیر رسمی نشستن بسیار مناسب است. برای افرادی که تمایل دارند از مبل برای خوابیدن استفاده کنند، نیز مبل مدل ال گزینه مناسبی است زیرا دیگر دسته‌های مبل مانع راحت خوابیدن افراد روی مبل و جا نشدن آن‌ها در ساختار مبل نمی‌شود.

معمولا مبل ال مانند بسیاری از مبل ها یک بدنه اصلی دارند که بالشتک‌ها و کوسن‌ها آن را تکمیل می‌کنند. بنابراین با برداشتن کوسن‌ها فضا برای خوابیدن افراد بیشتر خواهد شد و حتی می‌توانید از کاناپه به عنوان تخت خواب استفاده کنید.

امروزه با کوچکتر شدن خانه‌ها، داشتن اتاق مهمان امری بسیار مشکل شده است. مبلمان ال شکل تخت‌خواب‌شو مناسب خانه‌هایی هستند که اتاق مهمان ندارند. در این حالت می‌توانید از مبل ال به عنوان تخت خواب مهمان استفاده کنید. پس مبل مدل ال را می‌توانید متناسب با نیاز خود و بر اساس کاربردی مورد نیازتان جابه‌جا کرده و فضایی برای دور هم نشینی خانوادگی و فامیلی و حتی جای خوابیدن برای مهمان در خانه های کوچک ایجاد کنید.

۶)  با استفاده از مبل ال می‌توانید فضای داخلی منزل خود را طراحی کرده و به آن نظم ببخشید

شاید چیدمان مبل‌ها و کاناپه‌های جدا از هم در خانه بسیار آسان‌تر از مبل‌های ال شکل به نظر برسد. اما مبل‌های ال شکل مزیت‌هایی دارد که موجب برتری آن از سایر مدل مبل‌ها شده است. مبل راحتی ال می‌تواند فضای داخلی اتاق نشیمن شما را به خوبی تفکیک کند این نوع مبل به دلیل چسپیدن قسمت‌های مختلف به هم و مدولار بودن، طبق نظم بهتری در کنار هم قرار گرفته و فقط یک بخش مشخص از منزل شما را اشغال می‌کند.

با توجه به فضای کمتری که مبل ال اشغال می‌کند، فضاهای خالی در منزل افزایش پیدا کرده و به همین دلیل به راحتی می‌توانید در کنار مبلمان ال از انواع صندلی و کاناپه‌های راحتی استفاده کنید.

مبلمان ال کمک می‌کند تا بتوانیم در یک فضای کوچک چیدمان‌های متنوع ایجاد کنیم و همچنین به دکوراسیون منزلمان نظم ببخشیم. اگر فضای بزرگ‌تری برای اتاق نشیمن در اختیار دارید. مبل ال برای تفکیک فضاها بسیار کاربردی و خوب است.

۷) فرم‌های مبلمان در سبک مبل ال شکل بسیار گسترده است

امروزه مبل مدل ال با حفظ هویت خود به صورت مبل‌های یو (U) شکل نیز در بازار موجود است، مبل‌های مانند مبل‌های ال شکل از کنار هم قرارگرفتن، مبلمانی بدون دسته تشکیل شده است که فرم نهایی آن‌ها پس از چیدمان شدن مبل‌ها کنار هم به شکل حرف یو زبان انگلیسی (U)  است.

همانطور که می‌دانید مبل ال فقط از دو جهت منزل شما را محصور کرده درحالی که مبل یو از سه جهت این کار را انجام می‌دهد. به همین دلیل برای تفکیک فضا مبل‌های یو  شکل فضایی صمیمی‌تر و دنج‌تر را برای مشتری مهیا می‌کند.

بنابراین می‌توانیم مبل ال را سبکی از مبلمان معرفی کنیم که در آن دسته‌ها حذف شده و قسمت‌های مختلف مبل به هم متصل شده است. از این سبک مبل می‌توانید برای ایجاد هر فرم دلخواهی در مبلمان استفاده کرده و فضایی متناسب با سلیقه خود و سبک چیدمان منزلتان ایجاد کنید.

۸) کوسن و بالشتک در مبل ال به بهترین شکل قابل استفاده است

معمولا به دلیل فرم مبل ال و بزرگ بودن قسمت نشیمن آن، از کوسن‌ها در ابعاد مختلف برای برای پرکردن پشت و کمر کاربر و اِرگونومی سازی ( سازگار کردن محصول با انسان، راحت‌تر کردن استفاده کاربر از محصول) مبل‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این با استفاده از کوسن ها می‌توانید هارمونی‌های مختلف در رنگ مبلمان منزلتان ایجاد کنید. مثلا همه‌ی کوسن‌ها به یک رنگ و تعدادی از آن ها به رنگ متفاوت و تیز باشد. این تضاد رنگی تاکید را بر روی مبلمان افزایش داده و مبلمان شما نقطه‌ی کانونی اتاق نشیمن خواهد شد.

شاید تمایل داشته باشید دکوراسیونی مدرن و ایرانی داشته باشید، تغییر در طرح و جنس پارچه کوسن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که دکوراسیون خود را به دکوراسیون ایرانی نزدیک کنید. برای ایرانی کردن سبک دکوراسیون منزلتان می‌توانید از پارچه‌های سنتی سوزن دوزی شده و ترمه برای کاور و روکش مبلمان منزل خود استفاده کنید.

۹) مبل ال می‌تواند هر جنسی داشته باشد، از چرم گرفته تا پارچه‌ای

همانطور که گفتیم مبل ال می‌تواند در انواع سبک‌ها تولید شود، ممکن است شما به مبلمان چستر علاقه‌مند باشید، به راحتی می‌توانید مبل ال چستر چرم یا پارچه ای سفارش دهید زیرا این همه‌ی سبک‌های مبل‌های ال به خوبی در بازار یافت می‌شود.

نکته‌ای که در مورد خرید مبل چرم باید حتما به آن دقت کنید این است که مبل چرم علیرغم این که به راحتی تمیز می‌شود به محافظت بسیار زیادی نیاز دارد. اول این که ممکن است پوسته پوسته شود، دوم چرم در مقابل اشعه یو وی آفتاف ترک برمیدارد و باید از آن به خوبی محافظت شود. چرا که باعث می شود چرم لطافت خود را از دست داده و در نتیجه ترک بردارد؛ بنابراین قدمی که برای نگهداری از چرم خود در این راستا باید بردارید این است که از تهویه مداوم و محافظی برای اشعه یو وی استفاده کنید.

برای مبل ال توصیه می‌شود از جنس پارچه ای استفاده کنید زیرا که اگر این مبل قرار است به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد جنس پارچه دوام بیشتری خواهد داشت.

۱۰) قیمت مبل ال ارزان تر از سایر مبل‌ها می‌باشد

مبل ال ارزان تر از سایر مدل مبلمان هاست زیرا مبل ال ساده ۹ نفره در مقابل مبل‌های معمولی و ساده ۹ نفره ساختار ساده‌تری دارد بنابراین  مقدار زمان صرف شده برای ساخت آن، متریال، پارچه و چوب به کار رفته در ساختار مبل کمتر است و قیمت آن هم به نسبت کمتر از مبل های معمولی است. به طور کلی در بازار مبل های مشابه با قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه میشود که علت تفاوت قیمت تفاوت برند و متریال استفاده شده در مبلمان است.

شاید علت زیبایی مبل ال این است که در فرم و نحوه چیدمان منحصر به فرد و متفاوت با سایر مبلمان‌های مدرن دارد. مبل ال در طراحی مبلمان، نمونه کاملی از زندگی مدرن است، به همین علت در بین جوان‌ها طرفداران بیشتری دارد و زیرا می‌توانند با آن فضای شیک و امروزی‌تری ایجاد کنند.

اما قطعا همه می‌دانند که فقط با خرید این مبل و گذاشتن آن در گوشه سالن نمی‌توانند به دکوراسیون دلخواه و مناسب منزلشان دست پیدا کنند. برای اینکه زیبایی مبل ال در خانه بیشتر نمود پیدا کند باید نکاتی را رعایت کرد. مانند توجه به سبک، رنگ، طرح و غیره.

در ادامه نکاتی را که در خرید مبل ال باید به آن توجه کنید مختصرا بیان می‌کنیم.

  • انتخاب رنگ و طرح: رنگ و طرح مبلمان بهتر است ساده باشد. ساده بودن رنگ مبلمان به آزادی بصری فضا کمک می‌کند . شلوغ بودن مبل و یا حتی پرده منزل به دلیل این که فضای گسترده‌ای از اتاق نشیمن را به خود اختصاص داده‌اند، کل فضای نشیمن شما را شلوغ می‌کند و فضا تنگ و خفه کننده به نظر می‌رسد.
    اگر تمایل به تضاد رنگی دارید می‌توانید از رنگ‌های مکمل با دیگر اثاثیه و ساختار منزل (دیوار پوش,کف,پرده,روشنائی) بهره ببرید. این رنگ‌ها در کنار هم کنتراست زیبایی ایجاد می‌کنند.
    رنگ‌های خنثی برای مبل ال ایده جالبی است شما می‌توانید با کوسن‌های رنگی از بی روحی آن بکاهید. رنگ کوسن‌ها را می‌توانید هماهنگ با دیگر وسایل منزل انتخاب کنید.
  • مشخص کردن اندازه‌ها: قبل از خریدن مبل ال بهتر است طول و عرض مکانی که مبل در آن قرار می گیرد اندازه گیری کنید. مبل شما باید متناسب با فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید باشد نه بزرگتر و نه کوچکتر. با انجام این کار مبلی مناسب و مخصوص منزلتان خواهید داشت، درغیر این صورت ممکن است در جاگیری مبل دچار مشکل شوید.
  • ساختار مبل ال: گاه ساختار مبل ال از هر دو طرف محدود به دسته می شود و گاه از یک طرف مبل آزاد است. مبل‌هایی که از یک طرف آزاد هستند معمولا برای استراحت روزانه مانند تخت عمل می‌کنند و آزادی عمل بیشتری را به کاربر می‌دهند. از طرفی همان طور که گفتیم انواع مختلفی از سبک مبل ال مثل مبل های یو شکل نیز در بازار موجود است،باید مشخص کنید کدام مدل از مبلمان برای سبک دکوراسیون منزلتان مناسب است.
  • انتخاب پارچه: انتخاب پارچه مبل در هر نوع مبلمانی از اهمیت به سزایی برخودار است. زیرا پارچه مبل نقش بسیار مهمی در دوام مبل خواهد داشت. به طور مثال پارچه مبل را بهتر است از انواع ساتن انتخاب نکنید. زیرا این پارچه‌ها سر هستند و نشستن شما را دچار مشکل می‌کنند. همان طور که اشاره کردیم مبل چرم هم گزینه چندان مناسبی برای این سبک از مبلمان نیستند زیرا به دلیل استفاده زیاد از این سبک مبل امکان خراب شدن و پوسته پوسته شدن رویه مبل وجود دارد و همچنین این که چرم برای سالم ماندن به محافظت زیادی نیاز دارد. از طرفی تعمیر مبل چرم نیز کار هزینه بری است.
همانطور که مطالعه کردید مبلمان ال برای هر سبک از منزل و هر مدل خانه ای چه کوچک و چه بزرگ مناسب است. نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که چگونه از مبل ال استفاده کنیم. شاید این مدل مبلمان برای منزل شما نیز بهترین گزینه باشد.

مطالب مرتبط