باگوا چیست؟ نحوه استفاده از نقشه باگوا در طراحی فنگ شویی

باگوا چیست؟ نحوه استفاده از نقشه باگوا در طراحی فنگ شویی

باگوا چیست؟ نحوه استفاده از نقشه باگوا در طراحی فنگ شویی

باگوا چیست؟ نحوه استفاده از نقشه باگوا در طراحی فنگ شویی

اعتقاد انسان به نیروها و انرژی های فرا زمینی از قدیم همواره مورد توجه بسیاری از اقوام مختلف باستانی بوده است. آن ها سعی داشتند که با استفاده از نقشه ها و راه هایی این انرژی ها و چگونگی تأثیرات آن ها را کشف کنند. این مقاله مربوط به بکارگیری روش باگوا در ایجاد انرژی های مثبت و از بین بردن انرژی های منفی در خانه می باشد.

باگوا چیست؟

باگوا یک نقشه انرژی باستانی است که با کمک نماد ها و نشانه ها سعی دارد چگونگی حرکت انرژی در خانه ها را نشان دهد و رابطه شما را با خانه و محل زندگی تان بهبود ببخشد.

طبق باور های باگوا خانه ای که در آن زندگی می کنید نشان دهنده چگونگی زندگی شما در گذشته می باشد و نشان می دهد که در زندگی گذشته شما چه اتفاقاتی رخ داده است و یا در آینده چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد.

بی نظمی و به هم ریختگی در قسمت های مختلف خانه هر کدام بیانگر مفهوم ویژه ای در ارتباط با وجود یک بحران در زندگی شما بوده است.

در این ورزش شما ابتدا خط مشی خود را در ارتباط با زندگی و هدفتان در زندگی مشخص می کنید و سپس با ایجاد تغییراتی در نحوه ترکیب بندی خانه و وسایل خانه به سمت یک زندگی بهتر حرکت می کنید.

آب نماد زندگی

آب اولین نماد و خانه باگوا است. این نماد بیانگر وضعیت کنونی شما در زندگی و مسیری که در زندگی طی می کنید می باشد.

این بخش از خانه نیاز به انرژی زیاد دارد تا فضاهای منفی را از بین ببرد این کار به شما کمک می کند تا هدفی که در زندگی دارید را دنبال کنید. اگر جلوی درب ورودی موانعی هست آن ها را بردارید تا راه برای پیشرفت شما هموار شود.

از یک آکواریوم یا وسیله ای که جریان آب را نشان می دهد استفاده کنید و از آب راکد که نماد سکون و رکود است استفاده نکنید.

علاوه بر این ها در جلوی درب ورودی از تصویری استفاده کنید که نشانگر هدف شما در زندگی است و چیزی که به دنبال آن هستید. مثلا از تصویر یک جاده یا مسیر استفاده کنید که بیانگر طی کردن هدفتان باشد.

زمین نماد روابط

دومین نماد و خانه مربوط به زمین است. زمین نماد خصوصیات اخلاقی و خوشرویی است.

باید اطمینان حاصل کنید که خانه تان دارای فضای منفی نیست.

برای از بین بردن فضای منفی حاکم در این بخش از یک آینه، ظروف سفالی، کوسن های نرم و نور شمع و رنگ های زرد و قهوه ای و قرمز استفاده کنید. می توانید از گل و گلدان ها هم استفاده کنید ولی عناصر خشنی مانند کاکتوس را حذف کنید.

در این بخش از تصاویری که باهم بودن را نشان می دهد استفاده کنید. مانند تصویر جفت پرنده ها یا زوج ها و…

تندر نماد سالخوردگان

سومین خانه باگوا وضعیت اعضای سالخوردگان خانه را نشان می دهد. این در واقع نماد گذشته شماست. رسیدگی به آنها راه مناسبی برای حق شناسی است. این بخش به ما کمک می کند تا در شروع کردن طرح های جدید توانا باشیم. با وجود داشتن اختلافات خانوادگی از رسیدن به هدفتان باز می مانید. پس برای بهبودی این شرایط باید در این قسمت کار کنید.

در صورتی که خانه شما فاقد چنین قسمتی است می توانید چنین فضایی را با قرار دادن آینه ای بر روی دیوار اتاق ایجاد کنید. از تصاویری با عناصر عمودی مانند درختان ویا از اشیاء بلند مانند ستون استفاده کنید تا در بالا بردن شجاعت و هماهنگی خانوادگی به شما کمک کند.

همچنین از عکس های شاد خانوادگی و عکس های و یادگاری های والدین و اجداد استفاده کنید. اشیاء قدیمی بی مصرف را دور بریزید زیرا نمادی از سکون  و عدم حرکت و بی میلی به سمت جلو رفتن است.

باد نماد منفعت

باد نماد خوش اقبالی و منفعت هایی در زندگی می باشد. انرژی در این خانه لزوما به صورت پول نیست بلکه چیز های دیگری مانند فرصت ها و دعوت ها و فرزندان و دوستان خوب است.

اگر خانه شما فاقد این قسمت است از اشیاء متحرک و لرزان مانند پنکه استفاده کنید که سبب تحرک باد می باشند. از گیاهان و رنگ های سبز و آبی استفاده کنید.

در فضای بیرون مانند باغ نیز در صورت وجود فضاهای منفی از گل کاری های زیبا استفاده کنید.

تای چی نماد تندرستی

تای چی پنجمین خانه در باگوا و متحد کننده همه نیروهاست. این خانه محل اتصال همه انرژی هاست. این خانه نماد پایداری و توازن در خانه است. تمام اتفاقاتی که در این قسمت رخ می دهد بر روی تندرستی و پایداری زندگی تاثیر می گذارد.

برای ایجاد فضای مثبت باید مرکز خانه مانند اتاق نشیمن که محل گردهمایی اعضای خانواده است را تمیز نگه دارید تا انرژی به طور آزادانه در آن جریان داشته باشد.

فضا را با سرامیک یا ظروف خالی هماهنگ کنید تا پیوند با زمین تقویت شود.

بهشت نماد دوستان همراه

این خانه نماد دوستان است. فضای منفی در این قسمت نشان دهنده عدم برخورداری شما از وجود دوستان است و یا ممکن است با مافوق خود در محل کار مشکل داشته باشید. برنامه ریزی دقیق در مورد این قسمت از خانه منجر به معاشرتی شدن خانه می شود.

این گوشه از خانه را با شکل های منحنی و کاسه از جنس فلز تقویت کنید. همچنین از تصویر فرشتگان استفاده کنید.

دریاچه نماد خلاقیت

این خانه باگوا نماد خلاقیت و توانایی شما در خلق شرایط جدید می باشد.در صورت فاقد بودن این قسمت احساسات و لطافت نیز در آن خانواد وجود نخواهد داشت و نوآوری و ابتکار دچار مشکل خواهد شد.

برای ایجاد فضای مثبت در این قسمت از عکس دریاچه استفاده کنید. همچنین از هر چیزی که به شما رضایت خاطر می دهد مانند زیور آلات و عکس و… استفاده کنید.

کوه نماد عقل

این خانه در باگوا نماد عقل است و لزوما به افزایش دانش اشاره ندارد بلکه به معنی استحکام و اراده برای اقدام به یک حرکت جدید است

برای ایجاد فضای مثبت در این قسمت از خانه از ظروف سنگین مانند گلدان و صندوق و کمد استفاده کنید. همچنین از تصویر کوه در اتاق خواب استفاده کنید.

آتش نماد روشنگری

آتش نماد شفافیت و درک و روشن سازی نقاط تاریک است. فقدان این انرژی در خانه شما سبب ایجاد مشکلاتی مانند ضعف دید، عدم احساس روشنایی و شفافیت می شود.

فضای مثبت را با استفاده از آثار هنری و یا آینه ای روی دیوار و استفاده از نور و رنگ های گرم ایجاد کنید.

مطالب مرتبط