14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی – بخش دوم

14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی – بخش دوم

14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی – بخش دوم

14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی - بخش دوم5. سبک مدرن میانه قرن

مدرن در اواسط قرن بازگشتی است به سبک طراحی اواسط دهه 1900 – در درجه اول دهه 1950 و 60. در طراحی مدرن اواسط قرن نوستالژی یکپارچه سازی با سیستم عامل وجود دارد و همچنین برخی از عناصر مینیمالیسم وجود دارد. کارکرد یا «بدون شلوغی» موضوع اصلی طراحی در اواسط قرن بود. بر روی فرم های کوچک، اشکال طبیعی یا ارگانیک مانند صندلی تخم مرغی، طرح های معاصر با کاربرد آسان و ساخت های ساده تأکید دارد. به راحتی هر فضای داخلی را تکمیل می کند و همچنین به انتقال بدون درز از داخل به بیرون کمک می کند.

6. سبک اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی ادای احترام به سادگی زندگی که در کشورهای شمال اروپا نشان داده شده است. طراحی مبلمان اسکاندیناوی اغلب شبیه یک اثر هنری است، اگرچه ساده و کم اهمیت است. کارایی در مبلمان به همراه خطوط جالبی وجود دارد که بسیاری از آنها تأثیر مجسمه سازی دارند. سایر ویژگی های رایج شامل پالت های رنگی کاملا سفید و ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب فشرده، پلاستیک های روشن، و آلومینیوم لعابی، فولاد و کفپوش های تخته ای پهن است. اگر رنگ هایی وجود داشته باشد، اغلب ناشی از استفاده از هنر، پرتاب های الیاف طبیعی یا خز، یا یک تکه مبلمان است. فضای جادار، نور طبیعی، لوازم جانبی کمتر و مبلمان کاربردی از ویژگی های طرح های اسکاندیناوی است.

7. سبک سنتی از سبک های داخلی خانه

سبک طراحی سنتی جزئیات کلاسیک، مبلمان مجلل و لوازم جانبی فراوان را ارائه می دهد. ریشه در حساسیت های اروپایی دارد. خانه های سنتی اغلب دارای چوب تیره، تمام شده، پالت های رنگی غنی و انواع بافت ها و خطوط منحنی هستند. اثاثیه دارای جزئیات و پارچه های پیچیده و پرآذینی است، مانند مخمل، ابریشم و براد، که ممکن است شامل انواع الگوها و بافت ها باشد.

8. سبک انتقالی، از سبک های طراحی داخلی

انتقالی (Transitional) یک سبک بسیار محبوب است زیرا از طراحی سنتی و مدرن برای تسهیل فضایی که “خیلی زیاد” نیست، از نظر یک سبک یا سبک دیگر وام گرفته است. یک حس تعادل جذاب و غیرمنتظره وجود دارد. یک طرح انتقالی ممکن است مواد مدرن مانند فولاد و شیشه را در خود جای دهد و سپس آنها را با مبلمان شیک ترکیب کند. طراحی انتقالی همچنین شامل پالت های رنگی نسبتاً خنثی است که فضایی آرام بخش و آرام را ایجاد می کند که هم شیک و براق و هم گرم و جذاب به نظر می رسد.

9. سبک فرانسوی، طراحی داخلی منزل

رنگ های گرم و خاکی نشان دهنده سبک طراحی کانتری فرانسوی هستند، مانند وسایل چوبی فرسوده و تزئینی. این سبک دارای الهام از خانه های مزرعه است. طراحی کانتری فرانسوی ممکن است شامل رنگ های ملایم و گرم قرمز، زرد یا طلایی و مواد طبیعی مانند سنگ و آجر باشد. طراحی کانتری فرانسوی می تواند شامل مجموعه ای از ظروف چینی تزئین شده و ملحفه های سنگین و روکش های تخت باشد.

مطالب مرتبط