14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی – بخش سوم

14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی – بخش سوم

14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی – بخش سوم

14 نمونه از محبوب ترین انواع سبک های معماری داخلی - بخش سوم10. سبک بوهمی

بوهمین یک سبک محبوب برای طراحی خانه و مد است. این نشان دهنده یک سبک زندگی بی دغدغه با قوانین کمی است، به جز پیروی از خواسته های قلبی شما. خانه های بوهمیایی ممکن است شامل مبلمان و وسایل روشنایی قدیمی، منسوجات و فرش های با الهام از جهان، نمایشگاه های مجموعه ها و اقلامی باشند که در منابع بسیار متنوع از جمله بازارهای کوچک و در طول سفر یافت می شوند. دیدن بالش های کف و فضاهای راحت برای نشستن در هنگام ترکیب سبک بوهمی، غیرمعمول نیست. این سبک التقاطی می تواند یک لوستر فوق العاده براق را در کنار یک فرش کهنه و یک صندلی اواسط قرن قرار دهد. در سبک بوهمی، یک نگرش آزاد وجود دارد که هر چیزی تا زمانی که شما آن را دوست داشته باشید، پیش می رود.

11. سبک روستایی

طراحی روستایی از الهامات طبیعی، با استفاده از عناصر خام و اغلب ناتمام از جمله چوب و سنگ گرفته شده است. طراحی روستیک ممکن است شامل لوازم جانبی از فضای باز با گرمای شبیه سازی شده از طراحی و جزئیات معماری باشد که ممکن است شامل ویژگی هایی مانند سقف های طاقدار تزئین شده با تیرهای چوبی یا کف چوبی احیا شده باشد. بسیاری از طرح ها اکنون طراحی روستایی را با مبلمان و لوازم مدرن تر ادغام می کنند.

12. شابی شیک (SHABBY CHIC)

سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby chic)  الهام گرفته از سبک قدیمی است، اما در مقایسه با سبک های بوهمی و دیگر سبک ها، بیشتر زنانه، نرم و لطیف است. مبلمان شابی شیک اغلب یا مضطرب هستند یا به این شکل ظاهر می شوند. رنگ تمایل به پرداخت به سبک آنتیک دارد. پالت های رنگی Shabby Chic شامل سفید، کرم و پاستل است. چراغ های روشنایی و آویزهای دیواری ممکن است آراسته باشند و فضای زنانه طراحی شیک را ادامه دهند.

13. سبک هالیوود گلم از انواع سبک های معماری داخلی

هالیوود گلم که به Regency (ریجنسی) نیز گفته می شود، یک سبک طراحی است که تمایل دارد لوکس و بیش از حد مجلل باشد. این یک سبک طراحی دراماتیک است، مناسب برای صاحب خانه ای که از بیان یک بیانیه لذت می برد. این سبک طراحی می تواند برخی از ویژگی های طراحی ویکتوریایی، از جمله مبلمان مخملی، تافتینگ و عتیقه ها را در خود داشته باشد. پالت های رنگی به خصوص پررنگ هستند – بنفش، قرمز و فیروزه ای را در نظر بگیرید.

14. سبک ساحلی/همپتون از انواع سبک های معماری داخلی

سبک ساحلی که سبک همپتونز نیز نامیده می شود، از منطقه نمادین ساحلی ایالات متحده می آید. ویژگی های رایج شامل پالت های رنگی روشن و مطبوع با سایه های خنثی سرد همراه با آبی و سبز است. اثاثیه اغلب سفید یا بژ است. اتاق می تواند حاوی عناصر چوبی باشد و لوازم جانبی اغلب از دریا الهام گرفته شده است. طرح های راه راه آبی و سفید برای بالش ها، پنجره های بزرگ، مبل های مخملی سفید و چوب سفید رنگ شده نیز از وسایل رایج سبک کلاسیک ساحلی/همپتون هستند. هدف ایجاد یک محیط آرام و راحت است که از ساحل و اقیانوس الهام گرفته شده است.

درک ابتدایی از اصول و سبک های طراحی می تواند کمک بزرگی در تقویت ایده آل های طراحی شخصی شما باشد. توانایی شناسایی سبک های مختلف طراحی داخلی به شما کمک می کند تا چشم اندازهای الهام بخش از خانه آینده خود را تداعی کنید و چارچوبی برای ایجاد زیبایی شناسی شخصی خود فراهم کنید.

مطالب مرتبط