آشنایی با انواع مبلمان کلاسیک

آشنایی با انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان است که در بسیاری از خانه‌ها و محل‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مبلمان به دلیل ظاهر زیبا و بی‌زمان، همواره برای طراحان داخلی جذاب بوده است. در این مقاله، به آشنایی با انواع مبلمان کلاسیک پرداخته می‌شود تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری در خرید یا استفاده از آنها بگیرید.

مبلمان کلاسیک کرمی که در روی آن بالشتک و در پشت آن پنجره و پرده کرمی قرار دارد

مبلمان کلاسیک چیست؟

مبلمان کلاسیک به دسته‌ای از مبلمان‌هایی گفته می‌شود که طرح و ساختصاصی خود را از دوره‌های گذشته، به خصوص دوره‌های رنسانس، باروک و امپراطوری پیدا کرده‌اند. این نوع مبلمان معمولاً با استفاده از چوب و فلز ساخته شده است و با تزئینات شیک و ظریف مانند روکش‌های چرمی، پارچه‌ای و چرم‌دوزی تزئین شده است.

مبلمان کلاسیک شهری

مبلمان کلاسیک شهری، به یک سبک دسته‌بندی می‌شود که معمولاً در خانه‌های شهری استفاده می‌شود. این نوع مبلمان شامل صندلی‌های چرمی، مبل‌های دو نفره و سه نفره،میزهای قهوه‌ای و میزهای تلویزیونی است. معمولاً این نوع مبلمان دارای روکش‌های چرمی یا پارچه‌ای با رنگ‌های تیره و شیک است و با چوب، فلز و طلا تزئین شده است. این نوع مبلمان با طرح‌های زیبا و شیک، برای دکوراسیون داخلی خانه‌های شهری بسیار مناسب است.

مبلمان کلاسیک روستایی

مبلمان کلاسیک روستایی، به نوعی از مبلمان کلاسیک گفته می‌شود که معمولاً در خانه‌های روستایی یا دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک روستایی استفاده می‌شود. این نوع مبلمان شامل مبل‌های چوبی با طرح‌های ساده و طبیعی، مانند مبل دو نفره و سه نفره، صندلی‌های چوبی و میزهای چوبی است. روکش‌های پارچه‌ای با رنگ‌های کرم و قهوه‌ای معمولاً برای این نوع مبلمان استفاده می‌شود. این نوع مبلمان با طرح‌های ساده و ظریف، برای دکوراسیون داخلی خانه‌های روستایی و یا دکوراسیون با سبک کلاسیک روستایی بسیار مناسب است.

 مبلمان کلاسیک امپراطوری

مبلمان کلاسیک امپراطوری، یکی از پرطرفدارترین نوع مبلمان کلاسیک است که طرح و ساخت صرفاً برای استفاده در قصرها و قلعه‌های امپراطوری ساخته شده است. این نوع مبلمان به دلیل ظاهر شیک و ظریفش، معمولاً در کاخ‌ها و محل‌های تاریخی استفاده می‌شود. این نوع مبلمان شامل صندلی‌های بزرگ و شیک، میزهای بزرگ و با تزئینات شیک و قلم‌زنی دستی است. روکش‌های پارچه‌ای با رنگ‌های تیره و شیک و چرم‌دوزی شده معمولاً برای این نوع مبلمان استفاده می‌شود. این نوع مبلمان با طرح‌های شیک و ظریف، برای دکوراسیونی تاریخی و سنتی بسیار مناسب است.

مبلمان کلاسیک باروک

مبلمان کلاسیک باروک، به دسته‌ای از مبلمان‌هایی گفته می‌شود که طرح و ساختصاصی خود را از دوره باروک گرفته‌اند. این نوع مبلمان معمولاً با استفاده از چوب، فلز، مارمرت و سایر مصالح ساخته شده است و با تزئینات شیک و ظریف مانند روکش‌های چرمی، پارچه‌ای و چرم‌دوزی تزئین شده است. رنگ‌های شدید، طلا و نقره نیز برای تزئین این نوع مبلمان استفاده می‌شوند. این نوع مبلمان با طرح‌های شیک و غنی، برای دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک باروک بسیار مناسب است.

نتیجه‌گیری

مبلمان کلاسیک با ظاهر زیبا و طرح‌های منحصر به فرد، همواره جذابیت خود را حفظ کرده است. در این مقاله، به آشنایی با چند نوع مبلمان کلاسیک پرداختیم، از جمله مبلمان کلاسیک شهری، روستایی، امپراطوری و باروک. هر یک از این نوع مبلمان‌ها، با طرح‌ها و مواد ساخت مختلف، در اختیار شما قرار دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود خرید نمایید.

مطالب مرتبط