دسته بندی انواع مبلمان

دسته بندی انواع مبلمان

 مبلمان به سه دسته اصلی  تقسیم می شود

 

دسته بندی انواع مبلمان

 

در یک دسته بندی کلی مبلمان به سه دسته اصلی زیر تقسیم می شود :

1- مبلمان مسکونی

1-1- مبلمان مدرن
* مبلمان مدرن صفحه ای
* مبلمان مدرن رویه کوبی

1-2-مبلمان کلاسیک
* استیل/سلطنتی/منبتی
* کلاسیک/نیمه استیل

2- مبلمان اداری

2-1- مبلمان اداری مدرن
* مبلمان مدرن صفحه ای
* مبلمان مدرن رویه کوبی
2-2- مبلمان اداری کلاسیک

3- مبلمان شهری

در ادامه به توضیحات هر یک از این دسته بندی ها می پردازیم .
در بازار مبلمان ، مبل‌ها براساس ساختمانشان به چند دسته تقسيم مي‌شوند؛ مبل‌هاي استيل يا سلطنتي ، مبلمان نيم‌استيل كه هم راحتي است و هم چوب استيل در آن به‌كار رفته و مبل‌هاي تمام راحتي كه طرفداران زيادي دارد.

مبلمان مسکونی مدرن صفحه ای :

به کلیه مبلمانی که در محل زندگی مصرف می‌شوند و از انواع پانل (اوراق فشرده) مانند:
نئوپان، M.D.F، چندلایی، فیبر و غیره بصورت روکش شده، رنگ شده ساخته می‌شود، اطلاق می‌گردد.
این شاخه به زیرشاخه‌های:
الف- نشیمن، مثل: مبلمان لوازم صوتی و تصویری ، جالباسی، جاکفشی
ب- اتاق خواب، مثل: سرویس خواب نوزاد ، نوجوان ، بزرگسال ، کمد ، دراور
ج- آشپزخانه و بهداشتی، مثل: انواع کابینت، کمد سرویس بهداشتی و غیره تقسیم می‌شوند.

مبلمان مسکونی مدرن رویه کوبی :

این گروه کلیه مبلمان نشیمن ، پذیرایی ، ناهارخوری را شامل می‌شود که از سبک و طرح مدرن استفاده کرده و عمدتاً از انواع فوم، اسفنج، پارچه با اسکلت‌های چوبی، فلزی و غیره تولید می‌شوند. بطور مثال: کاناپه‌ های معمولی یا تخت خوابشو، راحتی، پارچه‌ای با نمای چوبی و غیره .

مبلمان مسکونی کلاسیک :

مبلمان كلاسيك مبلمانی هستند كه تماما از چوب و روكش هاي طبيعي با پوشش رنگ، تولید شده و چون از سبک‌های قدیمی استفاده  شده، آنها را کلاسیک می‌نامند.
در تولید این محصولات می‌توان از صنایع دستی و مستظرفه چوب مانند: خاتم کاری، منبت، معرق، گره چینی یا انواع رنگ مانند پتینه، لندن کاری و غیره استفاده  نمود. مبل های کلاسیک که معمولا دارای منبت هستند به مبل استیل هم شناخته شده اند .
مبلمان مسکونی کلاسیک فضاهایی چون اتاق مطالعه، نشیمن، پذیرایی، ناهارخوری، خواب، حتی آشپزخانه و سرویس بهداشتی را پوشش می‌دهد. انواع مبل ، میز و صندلی ناهارخوری، بوفه، ویترین، کنسول، میزهای جلومبلی و عسلی، شومینه، کتابخانه، میز تحریر، انواع میز و صندلی سبک کلاسیک در این گروه قرار می‌گیرند.

مبلمان اداری مدرن صفحه‌ای:

به کلیه مبلمانی که در محیط کار استفاده می‌شوند و از انواع اوراق فشرده چوبی (پانل) تولید می‌گردند، گفته می شود و محصولاتی چون مبلمان مدیریت، پرسنلی، کنفرانس، فایلینگ، کتابخانه، کامپیوتر و غیره را شامل می‌شود.

به کلیه مبلمانی که در محیط کار استفاده می‌شوند و از انواع اوراق فشرده چوبی (پانل) تولید می‌گردند، گفته می شود و محصولاتی چون مبلمان مدیریت، پرسنلی، کنفرانس، فایلینگ، کتابخانه، کامپیوتر و غیره را شامل می‌شود.

مبلمان اداری مدرن رویه‌کوبی:

شامل مبل‌های پارچه‌ای چرمی اداری، صندلی‌های اداری (فلزی، چوبی رویه‌کوبی شده)، مبلمان لابی و انتظار و غیره.
مبلمان اداری کلاسیک:
شامل انواع مبلمان مورد مصرف در محیط کار، ساخته شده از چوب ماسیو (چوب تو پر) با سبک کلاسیک، قابل استفاده برای مدیریت، پرسنلی، کنفرانس، کتابخانه، تحریر و غیره.
انواع مبلمان هاي خاص :
مبلمان خاص در فضا هاي غير مسكوني وغير اداري و در بخش هاي ساختماني بكار مي روند كه اين محصولات چوبي به ساختمان نيز نصب مي گردد .مانند : در و پنجره , ديوار كوب , پاركت , و غيره .اين مبلمان به كاربرد مسكوني يا اداري بودن ساختمان ارتباط مستقيم نخواهد داشت . اين گروه نيز مانند دو گروه قبلي از نظر طراحي و توليد بصورت مدرن و كلاسيك شبيه هستند .

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط