خرید سرویس خواب و نکته هایی که باید بدانید

خرید سرویس خواب و نکته هایی که باید بدانید

 

خرید سرویس خواب و نکته هایی که باید بدانید

 

در این مطلب قصد داریم که شما را برای خرید سرویس خواب مورد نظرتان راهنمایی کنیم و بگوییم چه باید ها و نباید هایی را انجام دهید تا بتوانید بهترین مدل سرویس خواب که هم از لحاظ هزینه به صرفه باشد و هم از لحاظ کیفیت از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد را خریداری کنید.

توجه به جنس و مواد اولیه

اولین معیاری و استانداردی که در هنگام خرید سرویس خواب باید رعایت کنید جنس و متریال استفاده شده در ساخت سرویس خواب است. فلز، ورق ملامینه، ورق ام دی اف و چوب 4 ماده ای هستند که اکثر سرویس خواب های موجود در بازار را از این مواد می سازند. سرویس خواب هایی که از جنس چوب هستند از سرویس خواب های از جنس ام دی اف گران ‌تر هستند و به همین صورت سرویس خواب های از جنس ام دی اف از سرویس خواب های با جنس ملامینه گران ‌تر هستند و در آخر سرویس خواب های از جنس ملامینه از سرویس خواب های با جنس فلز گران ‌تر هستند.

این نوع سرویس خواب ها معمولاً از جنس آهن می باشند و تمامی قسمت های آن با فلز ساخته می شود. این نوع سرویس خواب همچون سرویس خواب کودک دارای ظرافت نیستند و بهترین گزینه برای خانواده هایی می باشد که می خواهند بودجه زیادی را صرف خرید نکنند.

به طور کلی ورق های چوبی مورد استفاده در ساخت منسوجات چوبی شامل یک مغز و یک روکش هستند. ملامینه یک ورق می باشد که در قسمت مغزی ان خرده های چوب به وسیله چسب های مخصوص به هم آمیخته و مخلوط شده اند و معمولاً به وسیله یک لایه با طرح چوب که در برابر خط و خش های معمولی مقاوم باشد روکش می شود تا هم زیبایی خاص خود را داشته باشد و هم مقامت ورق بیشتر شود. لازم است که بگویم که ورق ملامینه همانند ورق نئوپان است با این تفاوت که از آن مقاوم تر می باشد.

بالطبع ورق های ام دی اف از ورق های های ملامینه مرغوب تر هستند. مغزی ورق های ام دی افی از فشردگی بیشتری نسبت به ورق های ملامینه ای برخوردار هستند و این امر در تفاوت ظاهری ان مشهود می باشد. ورق های ام دی اف بالعکس ورق های ملامینه در برابر رطوبت و اب مقاوم هستند و همانند ورق های ملامینه که اگر آن ها را در معرض رطوبت قرار بدهید باد کرده و از حالت خود خارج می شوند، ورق های ام دی اف این چنین نیستند و به همین دلیل است که در محیط هایی که دارای رطوبت هستند مانند آشپزخانه برای تولید کابینت از ام دی اف استفاده می شود؛ و به همین دلیل است که از لحاظ قیمت محصولات ام دی افی از محصولات ملامینه گران ‌تر هستند.

لازم است که این نکته را یاد آور شوم که چه ورق های ام دی افی و چه ورق های ملامینه دارای انواع مختلفی در بازار هستند و هر کدام از آن ها هم دارای جنس های مرغوب و نا مرغوب هستند و اکتفا کردن بر اینکه یک محصول از جنس ام دی اف یا ملامینه است دلیل بر کیفیت یک جنس یا عدم کیفیت ان نمی باشد.

روکش هایی که برای انواع ورق های چوبی استفاده می شود دو مدل هستند هایگلاس و معمولی. تفاوت این دو دسته در براق بودن روکش های هایگلاس است. این دسته از روکش ها منعکس کننده نور می باشند و بالطبع از قیمت بالاتری نسبت به روکش های معمولی برخوردارند.

خرید سرویس خواب از جنس چوب از قیمت بالایی برخوردار می باشند و اولین دلیل قیمت بالای ان جنس ان می باشد. حجم چوب مورد نیاز برای ساخت سرویس های خواب از حجم ام دی اف مورد نیاز بیشتر است و این اولین دلیل گرانی این مدل از سرویس خواب ها می باشد. دومین دلیل گرانی این مدل سرویس خواب ها، طرح های مخصوصی می باشد که فقط و فقط قابلیت اجرا بر روی چوب را دارا می باشند و بر روی ورق های چوبی قابلیت اجرا ندارند. سومین دلیل گرانی این مدل هم به خاطر این است که برخی از قسمت های این سرویس ها به صورت دستی منبت کاری می شود و همان طور که می دانید هزینه هنر دست از هزینه ماشین کاری بالاتر می باشد.

اگر یادتان باشد همان طور که در قبل متذکر شدم که ورق های ملامینه و ام دی اف انواع مختلف مرغوب و نا مرغوب دارند به همین صورت برای چوب های هم گزینه های متفاوتی وجود دارد و ممکن است که از چوب راش یا چوب گردو و یا انواع چوب های دیگر در ساخت سرویس خواب ها استفاده شود.

خرید سرویس خواب به همراه اجزای اصلی و جانبی 

قسمت های استاندارد، معمول و لازم برای یک سرویس خواب شامل یک عدد تخت دو نفره، دو عدد پا تختی، یک عدد میز ارایش (میز دراور یا میز توالت) همراه با قاب آینه و صندلی می باشد. در برخی از سرویس خواب ها یک جز اضافی به نام پاف نیز وجود دارد که در پایین تخت قرار می گیرید. لازم به ذکر است که پاف جز اصلی سرویس خواب محسوب نمی شود. از دیگر مواردی که در هنگام خرید باید رعایت کنید این است که سرویس خواب شما با دیگر وسایل موجود در خانه مانند کمد یا بوفه یا حتی تلویزیون و … ست باشد.

به دلیل آنکه از سرویس خواب ها در اتاق خواب استفاده می شود و چشمگیر ترین وسیله در اتاق بعد از سرویس خواب، کمد ها می باشند پس لازم است که سرویس خواب شما با کمد هایتان ست باشد. گفتنی است که در بیشتر تولید کنندگان کمد هایی ست با سرویس خوابشان تولید می کنند و آن را به فروش می رسانند و اگر شما از آن دسته آدم هایی هستید که ست بودن وسایل برایتان حائز اهمیت است می توانید همراه با سرویس خوابتان آن را نیز خریداری کنید.

باز هم لازم است که متذکر شوم که این فرصت فقط یک ‌بار رخ می دهد زیرا امکان دارد در هنگام خرید سرویس خواب در صورت نخریدن کمد هایی ست با سرویس خوابتان پس از مدتی از کارتان پشیمان شوید و بخواهید به خریدن همچنین کمد هایی بروید و ببینید که دیگر شرکت از این مدل سرویس خواب، کمد هایی ست با آن را ندارد و بخواهید برای خرید کمد هایی ست به شرکت های تولیدی دیگری مراجعه کنید اما این را بدانید که این کار بیهوده است و هیچ شرکتی ست کمد با سرویس خواب شرکت دیگری را تولید و عرضه نمی کند.

در هنگام خرید سرویس خواب خوب چه استاندارد هایی را باید رعایت کرد؟

اولین معیاری که باید در هنگام خرید یک سرویس خواب خوب رعایت کنید و به آن توجه کنید، جنس و متریال به کار رفته در ساخت سرویس خواب است و در هنگام خرید باید از فروشنده سؤال کنید.

دومین معیاری که باید در هنگام خرید یک سرویس خواب خوب رعایت کنید و به آن توجه کنید، ضمانت نامه سرویس خواب خریداری شده توسط شماست. بسیاری از فروشندگان با این که محصولات خود را در هنگام فروش تضمین می کنند اما در بند های ضمانت نامه آن قدر تبصره می آورند که خریدار از احقاق حق خود پشیمان می شود.

پس یا محصولی را خریداری کند که ان قدر کیفیت داشته باشد که نیاز به ضمانت نامه نداشته باشد یا این که ان فروشگاهی که از آن خرید می کنید آن قدر معتبر باشد که خیالتان آسوده باشد و به طور کلی این چنین فروشگاه ها آن قدر معتبرند که اجناسی با کیفیت بسازند که دیگر نخواهند کار به ضمانت نامه بکشد و به اعتبار خود لطمه وارد کنند.

سومین معیاری که باید در هنگام خرید یک سرویس خواب خوب رعایت کنید و به آن توجه کنید، یراق آلات به کار رفته می باشد. منظور از یراق آلات دست گیره های کشو های میز آرایش یا پاتختی ها، ریل های بکار رفته در کشو ها، لولا های بکار رفته در درب ها، اتصالات تخت، احیاناً وجود لامپ های هالوژن یا ال ای دی در سرویس و از این قبیل لوازم می باشد. این موارد می تواند قیمت یک سرویس خواب را دچار تغییر صعودی یا نزولی در قیمت کند. برای همین در مورد یراق آلات استفاده شده از فروشنده سؤال کنید.

چهارمین معیاری که باید در هنگام خرید یک سرویس خواب خوب رعایت کنید و به آن توجه کنید، ظرافت کاری ها در مراحل تولید سرویس خواب است. در محصولاتی که از ورق های مصنوعی مانند ام دی اف و ملامینه تهیه می شوند این نکته از روی برش های انجام شده و لبه های قسمت های برش خورد قابل تشخیص است.

اگر ورق به شکل نامطلوب و توسط فرد ناآشنایی برش بخورد یا دستگاه برش از کیفیت بالایی برخوردار نباشد یا کیفیت ورق استفاده شده به اندازه کافی مرغوب نباشد آنگاه لبه های قسمت های برش خورده صاف نخواهند بود و بنا بر میزان بی کیفیتی، دارای قسمت های لب پر شده ریز یا درشت خواهد بود. به طور کلی اگر در زمان مشاهده کالا با لب پریدگی، برش‌های نامنظم، منبت کاری بدون قرینه، خراش‌های زیاد بر روی کار و طراحی نشدن مناسب مواجه شدید، از خرید آن سرویس خواب منصرف شوید و به دنبال سرویس خواب با کیفیت ‌تری باشید.

پنجمین معیاری که باید در هنگام خرید یک سرویس خواب خوب رعایت کنید و به آن توجه کنید، کفی تخت خواب می باشد. کفی تخت خواب ها به دو دسته جک دار و بدون جک تقسیم می شود. بالطبع تخت خوابی که از کفی جک دار برخوردار است گران تر از تخت خوابی است که بدون این امکان می باشد و جالب است که بدانید تخت خواب هایی با کفی جک دار امکان استفاده از فضای زیر تخت را به شما می دهند و این امکان را به شما می دهد که از داخل ان مانند یک انباری استفاده کنید و دیگر مانند تخت های بدون جک نیست که شما برای دسترسی به وسایل زیر تختتان دچار اذیت شوید و دسترسی به تمام وسایلتان بسیار آسان است و همان ‌طور که خودتان هم اطلاع دارید مدیریت فضا در خانه ها اپارتمانی و نقلی امروزی یک امر مهم تلقی می شود.

پیشنهاد ما …

اگر بودجه کمی را مد نظر قرار دادید به شما توصیه می کنم که سرویس خوابی از جنس ملامینه را خریداری کنید؛ اما اگر بودجه بیشتری را صرف کنید می توانید سرویس خوابی از جنس ام دی اف را خریداری کنید.

اگر نگران این جمله ای هستید که در بخش جنس سرویس خواب گفتم که اگر ملامینه در معرض رطوبت و اب قرار گیرد، باد کرده و از حالت خود خارج می شود، زیاد نگران نباشید زیرا سرویس خواب مانند کابینت در آشپزخانه نیستند که مدام در معرض رطوبت و اب قرار بگیرند.

شاید پس از تحقیقات در بازار به این نتیجه برسید که با همان بودجه ای که برای خرید سرویس خواب از جنس ملامینه در نظر گرفته اید می شود یک سرویس خواب از جنس ام دی اف را خریداری کرد اما این نکته را لازم است که یاد آور شوم که شما با همان بودجه می توانید سرویس خوابی مرغوب از جنس ملامینه را خریداری کنید در صورتی که با همان بودجه می توانید یک سرویس خواب نامرغوب از جنس ام دی اف را خریداری کنید.

در آخر این مطلب لازم دیدیم که انواع تخت خواب را برای شما معرفی کنم تا با دید باز تری به خرید ان بپردازید.

انواع تخت خواب در سرویس خواب

از آنجایی که مهم ترین قسمت یک سرویس خواب، تخت خواب است برای همین در ادامه انواع تخت خواب را با ویژگی های منحصر به فرد هر کدام را برای شما معرفی می کنیم تا با دید باز تری به خرید خود بپردازید.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط