دورهمی با پرگولا

همیشه وقت گذراندن در فضای باز برای همه ما جذاب و دلپذیر به حساب می آمده است. به ویژه ایرانی ها که تمایل دارند اوقات فراغت و بسیاری از روزهای تعطیل در دل طبیعت بگذرانند. اما در حال حاضر و با اجرای هنر طراحان در طراحی محدوده بیرونی هر ساختمان، ویلا باغ یا … شرایط دیگری در پیش گرفته خواهد شد. و افراد قادر شدند تا در فضای بیرونی منزل یا ویلا مسکونی خود فضایی را به جهت گذراندن اوقاتی خوش ایجاد نمایند. اینجا بود که مبحث دور همی با پرگولا به شکل قابل توجهی مطرح گردید.

 

 

منظور از دورهمی با پرگولا چیست؟

پرگولا را می توانید در قالب یک آلاچیق تصور نمایید که که به واسطه ستون هایی یک سقف را بر روی خود نگه داشته اند. البته این سقف ها گاهی به شکل بسته و گاهی کاملا باز است. و فضایی دلنشین توام با آرامش و سایه را به جهت دور همی های دوستانه و خانوادگی در ساعات خاصی از روز برای شما ایجاد خواهد نمود. البته پرگولا با هدف های دیگری چون آشپزی یا تشکیل کلاس های درسی و گاهی جلسات در فضای باز نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

متریال بکار رفته در ساخت پرگولا

باید بگوییم گاهی پرگولا ها در مدل های از پیش ساخته شده و آماده در دسترس قرار دارند و گاهی نیز بر حسب نوع سفارش در فضای مد نظر ساخته و آماده سازی می گردند. اما در هر صورت و به طور کلی ۳ عنصر اصلی متریال کلی پرگولا ها را تشکیل می دهند که عبارتند از:

  • چوب
  • فلز
  • وینیل ( متریالی ساخته شده از پلاستیک و ترجیحا pvc و در رنگبندی متنوع )

 

متریال بکار رفته در ساخت پرگولا

آیا پرگولا با آلاچیق تفاوت دارد؟

پرتوها هم نوعی آلاچیق محسوب می گردد. اما با آلاچیق هایی که ما از سال ها گذشته با آن آشناییت داریم کمی متفاوت است. همانطور که می دانید آلاچیق های قدیمی تر فضای بسته تری نسبت به پرگولا دارند. برای مثال آلاچیق ها از سطح زمین دارای فاصله هستند و عموما دایره وار طراحی و دیوارهای اطراف؛ تا نیمه نرده یا بسته شده اند. شرایطی که در پرگولا ها به هیچ وجه حاکم نخواهد بود.

انواع پرگولا

  • خورشیدی
  • بادبانی
  • شیروانی
  • سقف باز

مطالب مرتبط